Planogram Bevezetése a Teljes Hálózatban
Egy amely Németországban, Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon, Törökországban és Albániában üzemeltet boltokat, minden magyar üzletében be akarta vezetni a planogram használatát. Egyes boltokban egyáltalán nem volt bolttérkép.
KÖVETELMÉNYEK
Az üzletlánc azt állapította meg, hogy a vásárlóik üresen találják a polcokat, miközben a termékekből még van készlet a raktárban.
A lánc biztosítani akarta, hogy minden üzlete rendelkezzen planogrammal, ezért az RGIS az alábbi feladatot kapta:
- Megállapítani, mely boltokban van már meglevő planogram, amit ellenőrizni kell
- Meghatározni azokat a boltokat, amelyek nem rendelkeznek planogrammal
MEGOLDÁS
Az egyeztetések, és a planogram projekt követelményeinek megállapítása után az RGIS a következőket hajtotta végre:
- Minden üzletben teljes boltfelmérés és feltérképezés történt
- Mindegyik üzletben egy ötfős, tapasztalt RGIS auditorokból álló csapat négy órán belül végezte el a feladatot
- Naponta két üzletre került sor
EREDMÉNYEK
Az RGIS partnerségen keresztül a drogéria hálózat teljesíteni tudta a planogram projektet:
- Minden üzletben megtörtént a teljes felmérés és feltérképezés. Az eredmények szerint a meglévő planogramok hibás adatokat tartalmaztak, és a boltok közel 50%-ában egyáltalán nem is volt planogram
- A projektet sikerült a megadott szűk határidő alatt befejezni
- Most már az összes bolt rendelkezik planogrammal, így a drogérialánc a jövőben már mindegyik üzletben pontosan tudja tervezni a branding, merchandising tevékenységet és az akciós pultokat