Planogram Bevezetése a Teljes Hálózatban

Egy amely Németországban, Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon, Törökországban és Albániában üzemeltet boltokat, minden magyar üzletében be akarta vezetni a planogram használatát. Egyes boltokban egyáltalán nem volt bolttérkép.

KÖVETELMÉNYEK

Az üzletlánc azt állapította meg, hogy a vásárlóik üresen találják a polcokat, miközben a termékekből még van készlet a raktárban.

A lánc biztosítani akarta, hogy minden üzlete rendelkezzen planogrammal, ezért az RGIS az alábbi feladatot kapta:

  • Megállapítani, mely boltokban van már meglevő planogram, amit ellenőrizni kell
  • Meghatározni azokat a boltokat, amelyek nem rendelkeznek planogrammal

MEGOLDÁS

Az egyeztetések, és a planogram projekt követelményeinek megállapítása után az RGIS a következőket hajtotta végre:

  • Minden üzletben teljes boltfelmérés és feltérképezés történt
  • Mindegyik üzletben egy ötfős, tapasztalt RGIS auditorokból álló csapat négy órán belül végezte el a feladatot
  • Naponta két üzletre került sor

EREDMÉNYEK

Az RGIS partnerségen keresztül a drogéria hálózat teljesíteni tudta a planogram projektet:

  • Minden üzletben megtörtént a teljes felmérés és feltérképezés. Az eredmények szerint a meglévő planogramok hibás adatokat tartalmaztak, és a boltok közel 50%-ában egyáltalán nem is volt planogram
  • A projektet sikerült a megadott szűk határidő alatt befejezni
  • Most már az összes bolt rendelkezik planogrammal, így a drogérialánc a jövőben már mindegyik üzletben pontosan tudja tervezni a branding, merchandising tevékenységet és az akciós pultokat